Dag 8, Amsterdam haven

29 juli 2019 - Gorinchem, Nederland

Wekker gezet voor half 8, al ruim voor die tijd wakker dus eruit maar. We waren snel klaar met de dagelijkse zorg en ons “laatste avondmaal" konden we gaan nuttigen. Het viel mee met de drukte op het Lidodek waarschijnlijk om dat er al vele gasten van boord waren. Je kon namelijk al vanaf 7 uur ontschepen. Na het ontbijt zijn we teruggegaan naar de kamer maar twijfel sloeg een beetje toe. We hadden de dag ervoor wel afgesproken dat we opgehaald zouden worden maar zou dat echt gebeuren of is het verkeerd gegaan of zijn we vergeten. Ik ben naar Dek 3 gelopen naar de servicebalie waar ik mijn verhaal in het Engels begon. Al gauw kwam Mariska to the rescue  en vertelde dat ze net naar de hut had gebeld dat alles geregeld was. Toppertje die Mariska.
Om iets over half 10 klopte Mariska ook de deur met 2 porters.  2 grote steekwapens alle resterende bagage, de vivo, hoestmachine, overige spullen die Kees nog nodig had. 2 stoere leuke jongens die ons perfect geholpen hebben om alles heelhuids van boord te krijgen. Net voor we met de lift naar beneden gingen heeft Mariska afscheid van ons genomen. We hebben haar alle drie uitvoerig bedankt voor haar goede zorgen deze cruise. Met de lift naar beneden en toen stonden we weer op Nederlandse bodem na 8 dagen. Het voelde na het onrustige dagje op zee wel wat vreemd om weer op vaste bodem te staan.
De porters hebben ons nog geholpen om de rest van de bagage op de steekwagentjes te krijgen. Waren maar 5 extra koffers hihi. Op naar de uitgang. En daar stond vrijwilliger Piet al op ons te wachten met de laadklep van de bus al naar beneden. Kees kon gelijk doorrijden. Het was even passen en meten om alle bagage zo neer te leggen dat het niet ging schuiven en kon de terugrit naar Gorinchem beginnen. Vakantietijd en zondag zorgden ervoor dat het een zeer voorspoedige rit was en na contact met het thuisfront( mijn ouders en zus) wisten ook zij hoe laat we ongeveer zouden arriveren. Bij het stoplicht op de Banneweg zei Kees ineens ik denk dat ze er al staan. En ja hoor klein ontvangstcomité die onze terugkomst filmden. Wat leuk was wat en lief.
We konen voor het Gasthuis parkeren en zo makkelijk uitladen. Eerst de volksverhuizing aan bagage en toen Kees. Op naar de afdeling waar we warm onthaalt werden door de dagploeg. Eerst met zijn allen lekker koffie gedronken met een plekje cake. Daarna alles uitpakken en opruimen. Toen was het tijd om afscheid van elkaar te nemen.
Lieve Anke en Kees. Bij deze bedank ik jullie nogmaals voor de kans om deze prachtige ervaring en vakantie met jullie te delen. Het was echt geweldig en we hebben veel gelachen en continue genoten van alles en elkaar. Deze herinneringen pakken niemand ons meer af…….

Ik zwaai af. Ik hoop dat jullie van de blog genoten hebben. Net zoals ik genoten heb om deze blog te maken.

1. Hans de Klein:
    29 juli 2019
    TOP, TOP, TOP

Jessie, bedankt voor alles wat je voor Kees (en Anke) gedaan hebt.
  2. Wijnie:
    30 juli 2019
    Fantastische verhalen en leuk geschreven. Wat een fantastische ervaring die je altijd met je mee zal dragen. TOP 👍
  3. Leny:
    30 juli 2019
    Anke en Kees wat ontzettend fijn dat jullie dit mochten mee maken .
    En jessie wat goed van je dat je dit wilde doen .
    Ik heb genoten van de verhalen .
  4. Ben:
    30 juli 2019
    Heel leuk al die mooie verhalen. Bedankt daarvoor.
  5. Marion Klever:
    30 juli 2019
    We hebben inderdaad van jouw blog genoten, geweldig.
    Bedankt!
  6. Nel:
    30 juli 2019
    Hallo Jessie, jullie zijn al weer terug, maar wat een onvergetelijke reis. Mooie verhalen en schitterende foto's. Geweldig!
    En het lijkt me wel wat voor een bewoners vakantie, Hahaha!!
  7. Marjan van Mil:
    30 juli 2019
    Het was geweldig om je verhalen te lezen en heel fijn dat jullie zo genoten hebben, volgens Kees is het voor herhaling vatbaar!
  8. Sjanie:
    30 juli 2019
    De reis op deze manier een beetje meegemaakt. Leuke verslagen en fantastische foto's. Een reis om nooit te vergeten.
  9. Hans Maas:
    30 juli 2019
    Al weer terug; wat gaat het toch snel! Bedankt voor de leuke en mooie verhalen en foto's. Hebben ervan genoten net zoals jullie van deze onvergetelijke reis!!
  10. Wilma:
    Hoi Jessie
    Top dat je dit gedaan heb !!
    Het zal voor jullie drieen een onvergetelijke reis zijn.
    Leuk om de vakantie op deze manier te volgen.
    Groetjes Wilma
  11. Esther:
    1 augustus 2019
    Wat een fantastische reisverhalen. Het voelt alsof ik er een beetje bij bent. Wat geweldig dat dit geregeld kon worden en dat jij mee wilde Jessie. Wat een fijne herinneringen hebben jullie er bij! In 1 woord TOP!!!!
  12. Yvonne de Jong:
    21 augustus 2019