Dag 1 Vertrek Amsterdam en naar zee

23 juli 2019 - Amsterdam, Nederland

20190721_11210120190721_12344820190721_14515420190721_18180720190721_20085820190721_20111020190721_20112720190721_201217

Inschepen en varen.
Nadat de spanning voor het inchecken een beetje was gezakt was er tijd voor familie van Kees en Anke om lekker te kletsen en koffie te drinken met zn allen.
Gezelligheid alom maar naar mate de tijd verstreek werd wel duidelijk dat er hete kolen aanwezig waren. Rond half 3 richting douane gegaan en daarna de bagagecheck. Daar waren we redelijk snel doorheen ware het niet dat, hoe kon het ook anders, Kees, die na Anke door de poortjes ging, weer voor spanning zorgde. Zodra hij door de poortjes reed met zijn rolstoel werd die metaal detector helemaal gek en het duurde ook weer even voor die weer kalmeerde. Na een liefdevolle druk van een van de marechaussees op de resetknop kon ik, Jessie, ook door het poortje.
Toen we doorliepen mochten we op de foto voor een groen doek. Ben benieuwd wat voor achtergrond daar achter zit, of niet natuurlijk dan is en blijft het gewoon een spannend groen doek.
Daar gingen we dan in ganzenmars over de loopplank aan boord. Gelijk kwamen we in luxe terecht. En die luxe houd niet op. Alles is prachtig aangekleed en verzorgd. Na een tijdje te hebben staan wachten bij de lift konden we dan eindelijk naar onze kamers.
Daar eenmaal aangekomen kregen we gelijk de melding dat er een verplichte veiligheidsdril kwam. Doordat we zaten te praten hadden we even gemist dat dat op de kamer was via de tv. Wij weer terug de gang op naar de lift waar we dit nogmaals hoorden. Lachend zijn we teruggelopen naar de kamer waar we alles bekeken hebben. Na een alarmsignaal moesten we ons toch naar dek 3 begeven want dat was onze musterplaats, verzamelplaats dus. Het praatje van een steward en daarna de kapitein duurde ongeveer een half uur waarna de dril voorbij was.
Aangezien we wat vragen hadden ons naar de servicebalie begeven alwaar Kees gelijk alweer sjans had met Mariska. Ze heeft ons dan ook buitengewoon goed geholpen. Nadat we antwoord gehad hadden op onze vragen zijn we richting het avondeten gegaan om dat het inmiddels toch al kwart voor 6 was. Het werd het Lidodek waar talloze “kraampjes" stonden met allemaal verschillende soorten eten.
Na het eten zijn we richting Dutch Café gegaan en hebben daar heerlijk gezeten, gedronken en gekletst en als laatste het licht uit gedaan.
De lange dag kwam ten einde en de oogjes vielen dicht.

1. Nel:
    23 juli 2019
    Eindelijk wat gehoord van jullie. Gelukkig is alles goed gegaan. Ben benieuwd naar jullie verhalen. Veel plezier
  2. Leny:
    23 juli 2019
    Eindelijk weer wat gehoord en geniet van jullie verhalen
  3. Hans Maas:
    23 juli 2019
    Leuk verhaal. Fijn om wat van jullie te horen. Zijn benieuwd naar de vervolgverhalen
  4. Belle:
    24 juli 2019