Dag 2, Dag op de Noordzee

Maandag 22 juli:
Na een wat onrustige nacht voor ons allemaal zijn we weer fris en fruitig aan de nieuwe dag begonnen. Het is te voelen dat het weer wat minder is omdat het schip meer deint. Daar hadden we gisteren en vannacht weinig tot geen last van.
Het weer voor vandaag? Erg mistig wat in de loop van de dag zal opklaren en een minimum temperatuur van 16 graden.
Het was een dag om het schip te verkennen dus hele wilde plannen gemaakt. Verschillende presentaties bij willen wonen over Noorse goden, de Eidfjord en de Hardangerfjord.
Na het ontbijt eerst het casino gaan verkennen waarbij Kees een gokje ging wagen en met winst wegging. Vervolgens gingen we richting de shops waar de ogen uit onze kassen vielen van alle prachtige sieraden die er waren. De prijzen deden alleen een beetje zeer. Voor een paar oorbellen moet ik 3 maanden werken. Dan maar voor het raampje kwijlen.
Volgende stop de presentatie over de Eidfjord en Hardangerfjord. We kwamen een prachtige ruimte binnen en net toen we stoelen gingen uitzoeken riep Kees ineens: eh….mijn rolstoel is leeg. Sorry…wat? Rolstoel leeg….één eenzaam lampje wat verontrustend knipperde. Rechtsomkeert dan maar richting kamer en hopen dat hij dat haalt. Want ondanks dat het een schip is zijn het toch behoorlijke einden die je moet lopen om op plaats van bestemming te komen. Beetje duwen, rolstoel in een lagere stand en zo zijn we toch weer op de kamer beland. Gelijk in de stroom en op onderzoek hoe dat dan kon. Het ene stopcontact kan minder vermogen hebben dan de andere dus ander stopcontact opgezocht die wel goed oplaadde. En stuk van een film gekeken ondertussen. Poging nummer 2. Weer op pad en lekker bij het Dutch Grand Café gezeten maar veel op pad was er ook niet bij want de rolstoel was weer leeggelopen. Dus weer terug en daarna de rest van de film gekeken. Ondertussen gelijk alle medische handelingen afgewerkt zodat dat klaar was voor het diner.De film gelijk afgekeken. Toen waren we toch alweer 1 ½ uur verder en konden we nadat we omgekleed waren voor het gala diner met een volle rolstoel naar “Officiers on deck" op het Lidodek (9) om 19.45 uur. Hierbij stelde de kapitein zichzelf en zijn crew voor. Dit was een leuke ervaring mede omdat Anke aangesproken werd door iemand uit Arkel. De dame in kwestie had even getwijfeld of ze ons aan zou spreken maar heeft het toch gedaan want ze herkende ons uit de krant. Hoe leuk is dat dan? Een zeer leuk gesprek gehad.
Hierna ons rond 20.15 naar Dek 2 begeven richting “The Dining Room” . Wat een zalig diner was dat. Het tempo zat er bij de ober goed in. Het voorafje was net op, als in steek de laatste hap in je mond, toen het bord al werd weggehaald en binnen 5 minuten gang 2 op tafel stond. Het hoofdgerecht volgende in hetzelfde tempo het 2de voorafje op. Het hoofdgerecht had 15 minuten om te zakken voor het toetje in aantocht was. Na dit turbulente wervelende maar zeer lekkere en smaakvolle diner was de avond nog niet ten einde. We hoorden muziek dus dat moesten we even onderzoeken. In de B.B. King’s blues club stond een band live te spelen en te zingen. Een leuke mix van bekende jaren 70 tot nu aan motoren, blues, jazz, r&b nummers. Kees zat te swingen in zijn rolstoel en Anke en ik hebben de dansvloer onveilig gemaakt waarbij  de zweetdruppels zich een weg naar buiten werkten.  Toen de band zijn laatste tonen speelde zijn we richting de hutten gegaan want het zou weer vroeg dag zijn. We verheugden ons al op het uitzicht wat er zou zijn als we gingen ontbijten…aangemeerd in Eidfjord.

20190722_11315620190722_11315820190722_11322420190722_11322920190722_11395220190722_11400720190722_16424620190722_20092520190722_204812

1. Nel:
    23 juli 2019
    Dat blijft spannend met de rolstoel! Jullie hebben dus lekker weer. 16 graden. Hier vallen de mussen dood van het dak.
  2. Dick:
    23 juli 2019
    Mensen wat een heerlijk verhaal over jullie belevenissen. En ik zag een leuk filmpje Kees, met op de achtergrond het aangemeerde schip en in de verte over het fjord de bergen. Veel plezier en nog meer leuke avonturen.
  3. Marion Klever:
    23 juli 2019
    Leuke foto’s, blij dat jullie zo genieten van alles.
  4. Hans de Klein:
    23 juli 2019
    Lekker genieten ervan. Zo te lezen gaat dat wel goed komen. Foto's vertellen veel.
  5. Leny:
    24 juli 2019
    Wat een mooi verhaal,geniet er van met zijn drieën
  6. Wies van meijeren:
    Ik lees nu pas dag 1. Geniet ervan. Groetjes Wies
  7. Carolien:
    24 juli 2019
    Leuk verhaal! Zo te lezen genieten jullie er echt van. Veel plezier nog en hopelijk geen problemen meer met de rolstoel.
  8. Sjanie:
    24 juli 2019
    Het ziet er allemaal prachtig uit. Zowel op het schip als op het land. Wat een geweldige belevenis.
  9. Belle:
    24 juli 2019
    Wat schrijf je toch leuk! Ik heb het weer met een glimlach op mijn gezicht gelezen. Op de een of andere manier heb ik de Titanic in gedachte als je het over het schip hebt. Is “Jack” er ook?! Ik kijk uit naar je volgende stukje. Veel plezier op je werkvakantie 💋
  10. Visser:
    25 juli 2019
    Prachtige schip!
    Wat een belevenis.
    Je blijft toch afhankelijk van je stroom!!
    Reserve accu hoe lang doet ie weer?
    Jullie hebben toch kunnen swingen 🤗
    Véél plezier nog!